Awokado a odchudzanie – czy zielony owoc naprawdę przyspiesza spalanie tłuszczu?

Awokado a odchudzanie

Awokado a odchudzanie – to kwestia, nad którą wiele osób może się zastanawiać. Z jednej strony, zielony owoc ma mnóstwo właściwości odżywczych i mało węglowodanów, a z drugiej – sporo tłuszczy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czy awokado pomaga schudnąć.

Awokado ma wiele zastosowań. Można z niego robić pasty, zupy, słodkie i słone kremy, sałatki, a także jeść na surowo, jako dodatek do posiłku. Jeśli chodzi o awokado a odchudzanie – nie ma żadnych przeciwskazań, by również osoba na redukcji zajadała się tym wartościowym owocem!

Właściwości awokado

Awokado to wyjątkowo mało słodki owoc, przypominający gruszkę z dużą pestką. Rośnie w klimatach tropikalnych, głównie w Meksyku, Ameryce Południowej, Afryce i części Azji. Zawiera mnóstwo witamin, przede wszystkim wit. C, która wspiera naszą odporność. Jest świetnym źródłem potasu, magnezu, fosforu i wapnia. Dodatkowo, zawiera mnóstwo aminokwasów i kwasów tłuszczowych, a także wpływa na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi. Awokado zawiera bardzo mało cukru, a jego ładunek glikemiczny jest niemalże równy zeru.

Awokado a odchudzanie

Mimo tego, że awokado zawiera bardzo dużo tłuszczów, są one zdrowe i pożądane przez nasz organizm. Zalecane dzienne spożycie to połówka awokado, co daje aż ok. 160 kalorii! Ale bez obaw, to właśnie tłuszcze dają nam uczucie sytości, dzięki któremu zmniejsza się nasze uczucie głodu, więc nie myślimy o podjadaniu w ciągu dnia. Właśnie dlatego warto dodawać awokado do posiłków.

Awokado a odchudzanie – przepisy

Awokado wywodzi się z Meksyku, dlatego najbardziej znane danie to meksykańskie guacamole, czyli pasta z awokado z różnymi dodatkami. Poza samym owocem, podstawą jest sól oraz kilka kropel limonki lub cytryny. Do tej bazy, możesz dodać pomidora, cebulę, czosnek, paprykę oraz ulubione przyprawy. Wszystko zależy od Twoich preferencji!

Przeczytaj:  Błonnik na keto – jaką spełnia funkcję?

Sałatka z awokado i kurczakiem

Do przygotowania sałatki potrzebujesz: 1 awokado, 1 pierś z kurczaka, 1 zielony ogórek, 1 czerwona cebula, 100 g sera feta, 2 pomidory, oliwa, limonka, pestki dyni, 10 czarnych oliwek. Pierś pokrój w paski, dodaj ulubione przyprawy i smaż na oliwie, aż osiągnie złocisty kolor. Następnie pokrój warzywa oraz ser w kostkę, a na suchej patelni upraż pestki dyni. Wymieszaj produkty w misce oraz dodaj przysmażonego kurczaka. W małej miseczce przygotuj sos. Aby to zrobić wymieszaj oliwę z odrobiną wody, sokiem z limonki oraz solą. Polej całość sosem i gotowe!

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
nutella bez cukru

Nutella bez cukru, czyli przepis na znany krem w znacznie zdrowszej wersji

Następny artykuł
dieta atkinsa

Dieta Atkinsa – zasady, wady i zalety oraz przykładowe przepisy

Zobacz też