Dieta ketogeniczna a hashimoto – sprawdź, co warto wiedzieć!

dieta ketogeniczna a hashimoto

Dieta ketogeniczna a hashimoto – tak czy nie? Czy ograniczenie spożycia węglowodanów pomoże ci zminimalizować objawy choroby, czy przeciwnie – zaostrzy je? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Co warto wiedzieć w kwestii dieta ketogeniczna a hashimoto? Jak duży wpływ zmiana sposobu odżywiania może mieć na pracę twojej tarczycy? Wyjaśniamy!

Dieta ketogeniczna a hashimoto – co warto wiedzieć?

Jak faktycznie wygląda kwestia dieta ketogeniczna a hashimoto? Choć skrajnych, jednoznacznych opinii jest na ten temat bardzo wiele, to tak naprawdę… nie wiadomo! Naukowcy wciąż badają wpływ różnych diet na schorzenia tarczycy, a wyniki ich pracy często nie są jednoznaczne. Tak właśnie jest w przypadku diety ketogenicznej i hashimoto.

Znane są badania, które sugerują, że dieta niskowęglowodanowa może pomóc zminimalizować objawy choroby. Osoby stosujące dietę ketogeniczną już w niedługim czasie mają mniejszy niż wyjściowo poziom przeciwciał anty-TPO. Warunkiem jest jednak dobrze skomponowana i restrykcyjnie przestrzegana dieta ketogeniczna!

Z kolei inne badanie dowodzi, że długotrwałe stosowanie diety ketogenicznej spowalnia metabolizm i osłabia pracę tarczycy. W ten sposób organizm oszczędza energię, której nie otrzymuje już z łatwo przyswajalnych węglowodanów.

Podstawowe zasady diety ketogenicznej – co jeść, a czego unikać

Chorujesz na hashimoto i zamierzasz wypróbować dietę ketogeniczną? W takim razie najpierw poznaj najważniejsze założenia nowego dla ciebie sposobu odżywiania!

Przede wszystkim będziesz musiał ograniczyć spożycie węglowodanów do absolutnego minimum – 80-90% twojej diety będą stanowiły produkty bogate w tłuszcze. Wybieraj więc tłuste ryby i mięso, orzechy, pestki i nasiona, oleje roślinne (np. olej lniany, oliwa z oliwek), pełnotłuste produkty mleczne, owoce morza, awokado. Zrezygnuj z kolei ze słodyczy, słodkich napojów gazowanych, większości owoców (dopuszczalne są niewielkie ilości owoców jagodowych) oraz warzyw bogatych w cukry i skrobię (np. ziemniaki, bataty, marchewki).

Przeczytaj:  Dieta ketogeniczna jadłospis 1500 kcal

Rozpoczynając przygodę z dietą wysokotłuszczową pamiętaj także o odpowiedniej podaży płynów – powinieneś pić dużo wody, co pomoże ci usprawnić pracę jelit i uniknąć ewentualnych zaparć. Postaraj się też wzmocnić organizm suplementacją – zwłaszcza witamin z grupy B, witaminą C czy kwasem omega-3.

Dieta ketogeniczna a hashimoto – próbować czy nie? Na to pytanie sam musisz znaleźć odpowiedź. Podjęcie ostatecznej decyzji warto skonsultować z endokrynologiem i dietetykiem. Specjaliści przeanalizują twój indywidualny, wyjątkowy przypadek i doradzą ci najlepsze rozwiązanie!

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
dieta lchf a keto

Dieta lchf a keto – co je różni, a w czym są podobne?

Następny artykuł
dieta keto a karmienie piersią

Dieta keto a karmienie piersią – czy to dobre połączenie?

Zobacz też