Dieta ketogeniczna a cholesterol – jak dieta niskowęglowodanowa wpływa na zdrowie?

Dieta ketogeniczna a cholesterol

Kwestia dieta ketogeniczna a cholesterol budzi wiele kontrowersji. Bardzo często można przecież przeczytać, że spożywanie dużej ilości tłuszczów podniesie poziom „złego” cholesterolu i źle wpłynie na Twoje zdrowie. Czy to prawda? Wyjaśniamy!

Co warto wiedzieć w kwestii dieta ketogeniczna a cholesterol? Jak zmiana nawyków żywieniowych i spożywanie większej ilości tłuszczów wpływa na poziom cholesterolu, a w konsekwencji m.in. ryzyko rozwoju miażdżycy? Sprawdź!

Co pomoże Ci obniżyć cholesterol?

O tym, że zbyt wysoki poziom cholesterolu we krwi jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych wiadomo niemal wszystkim. Jednak to, jak zadbać o siebie i poziom cholesterolu zminimalizować nie jest już takie oczywiste. Na co warto więc położyć nacisk?

Jeśli zależy Ci na poprawie wyników badań i utrzymaniu zdrowia, przede wszystkim zrezygnuj z części używek: zwłaszcza palenia i picia alkoholu. Do swojej codziennej rutyny wprowadź aktywność fizyczną, a jeśli borykasz się z nadwagą lub otyłością – postaraj się przejść na zdrową dietę. Np. dietę ketogeniczną!

Dieta ketogeniczna a cholesterol – co warto wiedzieć?

Dlaczego kwestia dieta ketogeniczna a cholesterol wielu osobom wydaje się problematyczna? Bardzo powszechne jest przekonanie, że aby obniżyć poziom cholesterolu we krwi, należy spożywać znacznie mniejsze niż dotychczas ilości tłuszczu. Stosując dietę ketogeniczną trzeba natomiast ilości tłuszczy w diecie zdecydowanie zwiększyć.

Jednak, wbrew pozorom, odpowiednio skomponowana, zbilansowana dieta ketogeniczna nie tylko nie podnosi, ale wręcz pomaga obniżyć poziom cholesterolu! Bardzo ważne jest jednak to, jakiego rodzaju tłuszcze będziesz spożywać!

Podczas stosowania diety ketogenicznej nie można swoich posiłków opierać na maśle, smalcu, boczku i słoninie (choć te elementy mogą oczywiście w diecie się pojawić). Warto raczej wprowadzić jak najwięcej takich tłuszczów roślinnych jak: oliwa z oliwek, olej lniany, olej z awokado, świeże awokado, orzechy, nasiona, pestki, bogaty w tłuszcze nabiał i ryby. To właśnie takie składniki diety pomogą Ci obniżyć cholesterol, a także w szybkim tempie zmniejszyć masę ciała i poprawić wygląd. Nie jesteś pewien jak skomponować z ich udziałem urozmaicone i pyszne posiłki? Poproś o pomoc dietetyka, który nauczy Cię podstaw!

Przeczytaj:  Muffinki jajeczne z szynką, szpinakiem i papryką, a także w wersji na słodko! Proste przepisy

Dieta ketogeniczna a cholesterol to temat, wokół którego narosło wiele mitów. Wciąż, pod popularne twierdzenie, że im więcej tłuszczy w diecie tym wyższy cholesterol podciąga się również dietę ketogeniczną. A niesłusznie – jest zupełnie odwrotnie!

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
dieta ketogeniczna a cukrzyca

Dieta ketogeniczna a cukrzyca typu 2 – najważniejsze informacje

Następny artykuł
dieta ketogeniczna kawa z mlekiem

Miłośnicy kawy a dieta ketogeniczna. Kawa z mlekiem: dozwolona czy zakazana?

Zobacz też