Keto kolacje — najlepsze przepisy

keto kolacje

Dieta ketogeniczna staje się coraz bardziej popularna. Niska podaż węglowodanów i wysoka tłuszczów pozwala na skuteczną utratę masy ciała. Sprawdź najlepsze przepisy na keto kolacje.

Dieta keto polega na tym, aby w codziennym menu znajdowało się od 80% do 90% tłuszczów, a jedynie 10% cukrów. Ułożenie odpowiednio zoptymalizowanej diety nie musi przysparzać wielu problemów. Jego wartość kaloryczna powinna być jednak dopasowana indywidualnie do wieku, płci, stylu życia i ewentualnych chorób towarzyszących. Dlatego też warto skonsultować się wcześniej z dietetykiem. Przepisy na obiady, keto kolacje i pozostałe posiłki nie muszą być skomplikowane, a szybkie, proste i przede wszystkim smaczne.

Keto kolacje — 4 szybkie pomysły

Dieta niskowęglowodanowa i wysoko tłuszczowa sprzyja odchudzaniu. Jadłospis dla osób, które decydują się ten rodzaj odżywiania musi zawierać przede wszystkim tłuszcze nienasycone i jednonasycone. Na liście zakupów powinny znaleźć się przede wszystkim:

  • mięso (głównie wołowina, drób, wieprzowina),
  • ryby i owoce morza (w tym makrela, sardynki, łosoś),
  • jaja (pochodzące z ekologicznych hodowli tzw. wolny wybieg),
  • tłuste jogurty, śmietana, masło,
  • orzechy,
  • wysokiej jakości oleje i oliwy,
  • awokado.

Poniżej znajdują się najlepsze i sprawdzone przepisy na keto kolacje.

Keto kolacje — Przepis nr 1 – zupa na mleku kokosowym

Nie ma nic lepszego na keto kolację jak ciepła i pożywna zupa. Dużym plusem jest to, że można przygotować ją na 2 dni. Idealnym składnikiem jest szpinak i brokuł. Mają mało cukru, a za to masę witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Robi się w parę chwil.

Przeczytaj:  Dieta ketogeniczna – dla kogo będzie to dobry wybór?

Składniki

  • brokuł 500 g
  • litr bulionu warzywnego lub mięsnego
  • szpinak 450 g (mrożony lub świeży)
  • mleczko kokosowe 200 ml (opcjonalnie można zastosować zwykłą śmietanę 36%)
  • opakowanie serka śmietankowego
  • sól i pieprz

Wykonanie

Przygotować bulion warzywny lub mięsny. Brokuł należy umyć i pokroić na mniejsze różyczki. Warzywo dodajemy do gotującego się bulionu razem ze szpinakiem. Gotować, aż do uzyskania miękkości (około 20 minut). Gdy warzywa będą miękkie, całość zblendować, a następnie dodać mleczko kokosowe i serek śmietankowy. Doprawić solą i pieprzem.

Keto kolacje — Przepis nr 2 – sałatka z tuńczykiem

Osoby dbający o swoją sylwetkę, często wybierają pożywne i lekkie sałatki. Przykładem takiej lekkostrawnej keto kolacji jest pyszna i wartościowa sałatka z tuńczykiem. Warto pamiętać, że to wielkośc porcji decyduje o jej kaloryczności, a nie skład.

Składniki (na 4 porcje)

  • puszka tuńczyka w oleju
  • masło 200 g (twardego, najlepiej z lodówki)
  • jaja 5 sztuk (ugotowane na twardo)
  • majonez 400 g
  • ser żółty 200g (najlepiej w kostce)
  • sól, pieprz
  • pęczek szczypiorku
  • 1 mała cebula

Wykonanie

Cebulę posiekać na drobną kostkę. Dodać poćwiartowanego tuńczyka. Jaja na twardo, masło oraz kostkę żółtego sera zetrzeć na tarce lub pokroić według uznania. Całość dobrze wymieszać z majonezem. Na koniec doprawić i dodać pokrojony szczypiorek.

Keto kolacje — Przepis nr 3 – Omlet z szynką i serem

Zdrowe tłuszcze obecne w jajecznym omlecie pozwolą szybciej osiągnąć stan ketozy, czyli sytuacji, gdy organizm zaczyna czerpać energię nie z węglowodanów, a tłuszczów. Ten szybki i łatwy keto przepis zaspokoi nawet największy głód.

Składniki

  • jaja 4 sztuki
  • 4 łyżki startego sera typu grana padano
  • drobno posiekana czerwona cebula 50 g
  • szynka pokrojona w kostkę (ilość według uznania)
  • sól i pieprz
  • olej kokosowy do smażenia
  • posiekany szczypiorek
  • mąka migdałowa 1 łyżka

Wykonanie

Podsmażyć szynkę i cebuli na patelni. Całość odłozyć do mieseczki na później. Jajka rozkłocić i wymieszać z mąką migdałową, solem i pieprzem. Przelać na uprzednio nagrzaną i naoliwioną patelnię Usmażyć omlet z dwóch stron, aż do momentu zarumienienia. Na gotowy omlet dodać podsmażoną wcześniej szynkę, cebulkę, a także ser i szczypiorek. Złożyć omlet na pół i podsmażyć jeszcze raz z dwóch stron.

Przeczytaj:  Keto brownie – jak przygotować czekoladowe ciasto dla osób na diecie? Poznaj przepis na deser bez mąki i cukru

Keto kolacje — Przepis nr 4 – Cukinia z łososiem (łódeczki)

Przepis ten będzie doskonały na obiad i kolację. Zadowoli także zwolenników diety wegetariańskiej

Składniki (1 porcja)

  • jedna duża cukinia
  • puszka tuńczyka w oleju
  • 1/2 papryki pokrojonej w kostkę
  • cebula
  • duże, dojrzałe awokado
  • kolendra
  • sól, pieprz
  • oliwa z oliwek
  • sok z limonki
  • ser żołty (opcjonlanie)

Wykonanie

Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza. Cebulkę podsmażyć na patelni z papryką. Po usmażeniu wymieszać z dojrzałym, rozgniecionym widelcem awokado. Do całości dodać tuńczyka, 2 łyżki oliwy z oliwek, sok z limonki, kolendrę i przyprawy. Cukinię przekroić na pół i nadziać uprzednio przygotowanym farszem. Piec przez około 40 minut, aż do zarumienienia. Opcjonalnie na wierzch cukini można dodać starty ser typu gouda lub grana padano.

Przepisy na keto kolacje nie muszą być czasochłonne. Co więcej, jak widać, ketogeniczne dania zawieraja także warzywa (głównie zielone) i bogate w zdrowe tłuszcze ryby. Są pyszne i zdrowe, a ich spożywanie bedzie idealnym zakończeniem każdego dnia. Nic więc dziwnego, że dieta ketogeniczna cieszy się tak dużym zainteresowaniem i przynosi zadowalające efekty.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
keto gofry

Keto gofry – sprawdzony przepis na ketogeniczny deser

Następny artykuł
dieta ketogeniczna dla początkujących

Dieta ketogeniczna dla początkujących

Zobacz też