Pyszny keto omlet z boczkiem i szpinakiem – pomysł na smażone na patelni śniadanie

keto omlet

Obserwując szerokie zainteresowanie dietą ketogeniczną wśród osób odchudzających się oraz widząc jej spektakularne efekty, należy uznać, że to niezwykle modny hit. To z pewnością w chwili obecnej najbardziej popularne odżywianie, w którym o dziwo jedząc tłuszcze i eliminując węglowodany, gubi się kilogramy. Keto omlet to idealny przykład na danie, po którym twoja waga się zmniejszy.

Jeśli jesteś już po konsultacjach z dietetykiem, a chcesz dowiedzieć się kilku szczegółów o diecie ketogenicznej, otrzymując przepis na smaczny posiłek – keto omlet z boczkiem i szpinakiem na śniadanie – czytaj dalej!

Przepis na keto omlet z boczkiem i szpinakiem

Kto nie lubi prostych i szybkich przepisów? Do takich właśnie zalicza się keto omlet z boczkiem i szpinakiem, który jest znakomity w smaku, bardzo pożywny, syty i rzecz jasna niskowęglowodanowy, czyli zgodny z dietą ketogeniczną. Można go także jeść w diecie paleo, inspirowaną dietą naszych praprzodków. Przepis jest banalnie prosty, zatem każdy poradzi sobie z jego przygotowaniem na śniadanie lub kolację.

Do jego wykonania potrzeba jedynie trzech składników:

  • 4 jajka;
  • 100 g boczku;
  • 150 g świeżego lub mrożonego szpinaku.

Dodatki:

  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • 2 szczypty soli (najlepiej himalajskiej);
  • 1 szczypta gałki muszkatołowej (jeśli jest możliwość użycia świeżo startej, smak będzie intensywniejszy).

Jeśli lubisz pieczarki, można je także dodać do omleta.

Przygotowanie keto omleta

  1. Najlepiej używać świeżego szpinaku, który należy blanszować w gorącej wodzie, następnie przelać zimną wodą, odcisnąć nadmiar wody i pokroić go na małe kawałki. Jeśli użyjesz szpinaku mrożonego, musisz go najpierw rozmrozić, nie uwzględniać blanszowania.
  2. Boczek należy pokroić w niedużą kostkę i przypiec go na patelni. Dołożyć gałkę muszkatołową i szpinak, smażyć na patelni na niewielkim ogniu jeszcze przez chwilę.
  3. Jajka należy wbić do miseczki, ubić je trzepaczką lub mikserem i posolić do smaku.
  4. Ubite jajka wylać na szpinak i smażyć do momentu, kiedy wierzch jajek będzie prawie ścięty.
  5. Podważyć spód, najlepiej kuchenną łopatką i przerzucić omlet przy pomocy talerza na drugą stronę.
  6. Jeszcze chwilę podsmażać na patelni drugą stronę i najlepiej od razu podawać do spożycia.
Przeczytaj:  Potrawa z bobu, czyli najlepsze przepisy z wykorzystaniem sezonowych warzyw

Wartości odżywcze porcji omleta ze szpinakiem i boczkiem

Porcja tego keto omleta to 354,73 kcal w tym:

  • tłuszcz – 28,69 g to jest 44%;
  • tłuszcze nasycone – 9,58 g 60%;
  • tłuszcze trans 0,1 g;
  • cholesterol 360,36 – 120%;
  • sód 632,98 mg – 28%;
  • potas 640,75 mg – 18%;
  • węglowodany 4,49 g – 1%;
  • błonnik 1,75 g – 7%;
  • cukier 0,78 g – 1%;
  • białko 19,54 g – 39%.

Szpinak mrożony czy świeży?

Jeśli jest akurat okres, kiedy można otrzymać szpinak świeży, to zapewne będzie lepiej go użyć, choć nie ma specjalnie wielkiego znaczenia – szpinak mrożony także spełni tu swoją rolę.

Czy z tych składników można również zrobić jajecznicę?

Jeśli masz problem z przerzucaniem keto omleta na drugą stronę, choć nie jest to takie trudne, na jakie wygląda, możesz z tych samych składników upichcić jajecznicę i zapewne będzie równie smaczna. Jeżeli lubisz ser żółty, nie ma przeszkód, aby go także dodać w ilości około 100 g. Potrawa nabierze jeszcze wyrazistego charakteru.

Co daje takie zestawienie produktów?

Jedząc tak zestawione potrawy, nie narazisz się na podniesienie poziomu cukru we krwi, jak i insuliny, czyli osoby chorujące na cukrzycę jak najbardziej mogą z tego skorzystać. Śniadania zrobione w taki sposób, aby opierały się o dietę białkowo-tłuszczową idealnie wkomponują się w żywienie osób z insulinoopornością. Nie będą one narażone na skoki cukrowo-insulinowe i pozostaną dłużej syte. Pierwszy posiłek, czyli śniadanie, powinno zawierać białka i tłuszcze, a w kolejne posiłki można już dodać więcej węglowodanów, oczywiście nie w nadmiernych ilościach. Wszak założeniem diety ketogenicznej jest zwiększenie podaży tłuszczów, przy jednoczesnym ograniczeniu węglowodanów. Dużą zaletą jest tu uczucie sytości, które utrzymuje się dłużej, nie powodując konieczności podporządkowywania się do przygotowania w krótkim czasie kolejnych posiłków.

Przeczytaj:  Przekąski bez węglowodanów – co jeść na diecie keto?

Keto omlet to posiłek bez użycia mąki, więc zapewne znajdzie wielu zwolenników. Potrawa ta z powodzeniem może zastąpić pizzę, wystarczy dodać odpowiednie przyprawy.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
keto biszkopt

Keto biszkopt – pyszny biszkopt kokosowy. Słodkie propozycje w diecie ketogenicznej

Następny artykuł
dieta ketogeniczna

Ile kosztuje dieta ketogeniczna?

Zobacz też