Alkohol na keto – czy można pić na diecie ketogenicznej?

dieta ketogeniczna a alkohol

Alkohol na keto – co warto wiedzieć w kwestii dieta ketogeniczna a alkohol? Czy stosowanie diety wysokotłuszczowej a niskowęglowodanowej kompletnie wyklucza wszystkie trunki, czy jednak nie? Sprawdź i dowiedz się, czy można spożywać alkohol na diecie keto!

Jeśli chciałbyś spróbować diety ketogenicznej, ale lubisz czasem wypić drinka z przyjaciółmi, zapewne zastanawiasz się, jak wygląda kwestia dieta ketogeniczna a alkohol. Czy będziesz musiał całkowicie z niego zrezygnować? Niekoniecznie! Poznaj szczegóły!

Alkohol na keto – jakie ma znaczenie?

Na początek bardzo ważne jest podkreślenie, że podczas stosowania jakiejkolwiek diety redukcyjnej (i zasad zdrowego odżywiania w ogóle) nie powinno się popijać alkoholu. Jest on bardzo kaloryczny, a do tego w większości składa się z węglowodanów. Nie wierzysz? W takim razie sprawdź! Już 0,5 litra piwa (a więc jedna standardowa butelka) to ok. 340 dodatkowych kalorii i ok. 18 g węglowodanów. Lampka czerwonego wytrawnego wina (czyli ok. 250 ml trunku) to z kolei ok. 180 kcal i ok. 6-7 g węglowodanów.

W przypadku diety wysokotłuszczowej ma to szczególne znaczenie. Kwestia alkoholu na keto staje się ważna właśnie z uwagi na zawarte w piwie, winie czy innych alkoholach węglowodany, które mogą całkowicie zaburzyć twoją dietę. Stosując dietę wysokotłuszczową, starasz się przecież unikać spożycia produktów, które zawierają węglowodany!

Dieta ketogeniczna a alkohol – dozwolone i zakazane alkohole

Nie wyobrażasz sobie świętowania urodzin albo sobotniego wypadu do klubu bez picia alkoholu, chociaż w symbolicznej ilości? Spokojnie! Niektóre warianty diety ketogenicznej (jak np. dieta śródziemnomorska) dopuszczają okazjonalnie minimalne ilości alkoholu, chociaż inne proponują, by całkowicie pozbyć się alkoholu z diety. Ważne jest jednak to, po które trunki będziesz sięgał.

Przeczytaj:  Dieta ketogeniczna a hashimoto – sprawdź, co warto wiedzieć!

Piwo na diecie niskowęglowodanowej jest całkowicie niewskazane, ponieważ zawartość węglowodanów w nich jest naprawdę dużo. Co zamiast niego? Możesz wybierać spośród trunków, w których tego makroskładnika jest stosunkowo mało:

  • win wytrawnych (białych i czerwonych);
  • szampana;
  • wytrawnego prosecco i martini;
  • wysokoprocentowych napojów alkoholowych, takich jak: gin, rum, wódka, whisky, tequila.

Wszystkie wymienione alkohole należą do tzw. alkoholi niskowęglowodanowych, więc jeśli czasem po nie sięgniesz, nie zmarnujesz osiągniętych efektów diety. Nie wytrącisz też organizmu ze stanu ketozy!

Alkohol na diecie ketogenicznej – przykładowe sposoby podania trunków

Jakie ilości alkoholu są dozwolone podczas stosowania diety ketogenicznej? Bardzo niewielkie, ale pamiętaj: spożycia alkoholu nie zaleca się na żadnej diecie, nie tylko diecie ketogennej. Jeśli wraz z przetestowaniem nowego sposobu żywienia szukasz też powodu, aby odstawić alkohol, keto dieta może być idealna dla ciebie.

Jeśli jednak chcesz przyrządzić i zaserwować sobie oraz swoim znajomym pyszne keto drinki, możesz od czasu do czasu to zrobić.

Jednym z pomysłów jest połączenie wódki, sprite`a bez cukru z sokiem z cytryny! Jeden taki drink (o pojemności ok. 250 ml) to ok. 140 kcal i 0 gramów węglowodanów!

Jeśli z kolei lubisz mojito, możesz przygotować jego mniej kaloryczną wersję. Ćwiartkę limonki, listki mięty i 1 łyżkę erytrytolu rozgnieć w szklance. Dodaj 100 ml rumu. Następnie uzupełnij szklankę kruszonym lodem i wodą niegazowaną. Uzyskany drink będzie miał ok. 130 kcal i 5 g węglowodanów.

Dieta keto a alkohol – podsumowanie

Dieta ketogeniczna a alkohol to, wbrew pozorom, jednak z kwestii, która jest ważna dla wielu osób. Dlatego też dobrze jest wiedzieć, po jakie alkohole można czasem sięgnąć, a czego zdecydowanie unikać!

Pamiętaj, że zarówno z dietą ketogeniczną, jak i z alkoholem, ważne jest, aby nie popadać w przesadę. Spożywanie zbyt dużo alkoholu wpłynie negatywnie na więcej niż wyniki twojej diety. Jednak w podobny sposób, negatywnie wpłynie na ciebie stawianie diety ponad wszystkie inne części twojego życia.

Przeczytaj:  Czy można jeść majonez na diecie keto? Jaki rodzaj wybrać?

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
główne źródła energii na organizmu

Główne źródła energii dla organizmu – co jeść, by zapewnić odżywienie wszystkim tkankom? Najważniejsze pokarmy

Następny artykuł
dieta ketogeniczna dla kobiet

Dieta ketogeniczna dla kobiet – co warto wiedzieć?

Zobacz też