Warzywa na keto diecie – czy wszystkie są wskazane?

warzywa na keto

Każda dieta powinna być bogata w różnego rodzaju warzywa i owoce. Tak samo jest w przypadku diety ketogenicznej, opartej w dużej mierze o produkty wysokotłuszczowe. Dowiedz się jakie warzywa na keto diecie można jeść bez ograniczeń.

Głównym założeniem diety ketogenicznej jest zmiana sposobu pozyskiwania energii. Zamiast węglowodanów organizm czerpie energię z tłuszczów, w tym z nadmiaru tkanki tłuszczowej. Organizm w dalszym ciągu potrzebuje jednak sporej ilości witamin i minerałów, które dostępne są w warzywach. Jakie warzywa na keto są dozwolone? Czy są jakieś przeciwwskazania? Podpowiadamy co jeść na diecie ketogenicznej.

Warzywa na keto – czy są ważne?

Wiele osób kojarzy dietę ketogeniczną z tłustymi, mięsnymi potrawami. Nie jest to jednak do końca prawda, ponieważ tłuszcze dostarczane są poprzez inne, w większości roślinne produkty. Keto dieta obfituje też w warzywa, które pełnią bardzo ważną rolę. To dzięki nim można uzupełnić składniki odżywcze, takie jak witaminy, minerały, a także błonnik, niezbędnych w przy prawidłowej pracy jelit. Warzywa na keto powinny stanowić znaczną część posiłku, umożliwiając tym samym lepsze trawienie pokarmu.

Warzywa na keto diecie – co jeść?

Nie ma zbyt dużych ograniczeń w diecie ketogenicznej, które dotyczą spożywania określonych warzyw. Wybór jest zróżnicowany, umożliwia komponowanie różnorodnych i kolorowych posiłków. Jakie warzywa mogą codziennie pojawić się w posiłkach osób na diecie keto?

  • warzywa liściaste – szpinak, jarmuż, sałata, seler naciowy, pietruszka, rukola, cykoria, roszponka,
  • warzywa kapustne – brokuł, kalafior, brukselka, kapusta: włoska, pekińska, pak choi;
  • warzywa korzeniowe –  seler, rzodkiewka, kalarepa;
  • cukinia, bakłażan, cebula;
  • fasolka szparagowa, szparagi;
  • papryka, ogórki, pomidory;
  • awokado;
  • pieczarki;
  • oliwki.
Przeczytaj:  Low carb high fat – podstawowe założenia

To tylko niektóre, najbardziej popularne warzywa. Warto też wybierać warzywa sezonowe, które naturalnie rosną w naszym klimacie. Duży wybór warzyw pozwala komponować ciekawe i urozmaicone posiłki.

Warzywa na diecie keto – czego należy unikać?

Choć wybór warzyw na keto jest całkiem spory, istnieją jednak również zakazane produkty. To warzywa o dużej zawartości węglowodanów, które jak już z pewnością wiesz, nie są wskazane. Na liście warzyw zakazanych jako numer jeden pojawiają się najbardziej popularne w naszym kraju ziemniaki. Są bardzo dobrym źródłem węglowodanów, dlatego też nie można ich spożywać w czasie trwania diety ketogenicznej. Inne zakazane warzywa, które nie powinny znaleźć się na twoim talerzu w czasie diety to:

  • kukurydza;
  • bataty;
  • marchew;
  • pietruszka;
  • buraki;
  • fasola;
  • bób;
  • groch;
  • soczewica;
  • ciecierzyca;
  • soja.

Wybór warzyw na keto diecie jest urozmaicony, dlatego bez większych problemów stworzysz ciekawe i zdrowe posiłki. Niedozwolone natomiast są warzywa wysokoskrobiowe. Choć na początku możesz odczuwać brak pewnych produktów w swojej diecie, z czasem organizm przyzwyczai się do nowego sposobu odżywiania. Efekty stosowania diety ketogenicznej mile cię zaskoczą.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
owoce na keto

Owoce na keto – co jeść, by wzmocnić efekty diety?

Następny artykuł
masło orzechowe keto

Masło orzechowe keto – zdrowa i wartościowa przekąska

Zobacz też