Przekąski bez węglowodanów – co jeść na diecie keto?

Przekąski bez węglowodanów

Dieta ketogeniczna zakłada eliminację produktów węglowodanowych. Co zatem jeść, gdy dopadnie cię nagły głód? Poznaj zdrowe przekąski bez węglowodanów dozwolone na diecie keto.

Przygotowanie posiłków zgodnych z założeniami diety ketogenicznej może początkowo sprawiać trudności. Szczególnie kwestia przekąsek, po które można sięgnąć pomiędzy posiłkami jest dla początkujących wyjątkowo problematyczna. Jakie przekąski bez węglowodanów można jeść na diecie keto? Jakie produkty podtrzymują stan ketozy w organizmie? Sprawdź, co można jeść bez ograniczeń.

Przekąski bez węglowodanów – dlaczego są ważne?

Część osób może się zastanawiać, czy spożywanie przekąsek jest konieczne. Oczywiście, jest to kwestia całkowicie indywidualna i może się zdarzyć, że niektórym osobom w zupełności wystarczą główne posiłki. Inni natomiast mogą odczuwać głód pomiędzy posiłkami, a wtedy potrzebują sięgnąć po zdrowe keto przekąski. Ważne, by w czasie diety ketogenicznej nie sięgać po przypadkowe produkty, które mogą zawierać węglowodany. Spożywanie węglowodanów zaburzy bowiem proces ketozy w organizmie.

Przekąski bez węglowodanów – jakie produkty są dozwolone?

Dieta ketogeniczna to dieta eliminacyjna, w czasie której do minimum ogranicza się spożycie węglowodanów. Nie można więc spożywać takich produktów jak chleb, kasze, wyroby mączne, pizza, ciastka itd. Można za to sięgać bez ograniczeń po produkty tłuste i białkowe w tym mięsa, ryby, wędliny,jajka, owoce i warzywa. Jak skomponować ciekawe przekąski bez węglowodanów z tych produktów?

Przekąski bez węglowodanów – mięso i ryby

Jako przekąski bez węglowodanów sprawdzą się doskonale produkty mięsne tj. wędliny, kabanosy, grillowane polędwiczki, a także tuńczyk czy wędzony łosoś. Można spożywać te produkty w formie samodzielnej przekąski, lub połączyć z warzywami lub ulubionym dipem np. sosem czosnkowym.

Przeczytaj:  Zdrowe węglowodany – lista produktów, która Ci się przyda!

Przekąski bez węglowodanów – jajka

Jajka są źródłem wielu cennych składników m.in. wapnia, cynku, witaminy E, białka i tłuszczu. Jako przekąski na diecie keto można spożywać jajka w dowolnej formie – na twardo, miękko, w formie jajecznicy czy jajka sadzonego. To idealna keto przekąska bez węglowodanów, która warto połączyć z porcją warzyw.

Sery i produkty mleczne

Wszelkie przetwory mleczne mogą być spożywane w czasie diety keto. W formie przekąski sprawdzą się plasterki żółtego sera zawinięte z ulubionymi dodatkami np. papryką, oliwkami czy ogórkiem. Możesz także zjeść twarożek lub serek wiejski. Na diecie keto dozwolone są jogurty, sprawdź jednak czy w swoim składzie nie zawierają domieszki mąki.

Orzechy

Orzechy to najzdrowsza przekąska bez węglowodanów nie tylko dla osób na diecie keto. Są najzdrowszym źródłem białka dla osób na diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Wystarczy garść orzechów, by zaspokoić głód i zapewnić niezbędne witaminy i minerały. Najlepiej sięgnąć po orzechy włoskie, pekan, laskowe, makadamia czy migdały.

Przekąski bez węglowodanów mogą skutecznie zahamować nagły głód. Warto sięgać po nie między posiłkami na diecie ketogenicznej. Będą pomocne w utrzymaniu stanu ketozy w organizmie.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
Węglowodany przyswajalne

Węglowodany przyswajalne – charakterystyka

Następny artykuł
Mąka bez węglowodanów

Mąka bez węglowodanów – produkty dozwolone na diecie keto

Zobacz też