Maltitol keto – czy jest wskazany na tego rodzaju diecie?

Maltitol keto

Maltitol keto jest często wskazywany jako zdrowszy zamiennik cukru. Czy rzeczywiście tak jest. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć na temat maltitolu.

Podczas diety ketogenicznej należy unikać węglowodanów, a tym samym cukrów. W zamian stosuje się ich zdrowsze zamienniki naturalnego pochodzenia. Maltitol keto nie do końca jest zalecany na tego rodzaju diecie, gdyż może powodować zaburzenia i zahamowanie procesu ketozy w organizmie.

Maltitol keto – pochodzenie

Maltitol należy do grupy polioli, czyli substancji o słodkim smaku, które budową przypominają cząsteczkę alkoholu. Maltitol pozyskiwany jest ze zbóż, a w szczególności z kukurydzy. Smak i słodycz przypominają bardzo cukier biały. Jest jednak zdecydowanie mniej kaloryczny, a także ma działanie anty próchnicze. Jest bezpieczny dla chorych na celiakię czy cukrzycę. Maltitol jest często dodawany do wielu produktów spożywczych, szczególnie tych w wersji light o obniżonej kaloryczności produktu.

Maltitol keto – czy jest wskazany na diecie keto?

Pomimo tak wielu zalet, maltitol nie jest polecany dla osób stosujących dietę ketogeniczną. Głównym argumentem jest to, iż maltitol keto posiada wysoki indeks glikemiczny. Ponadto jest nieco mniej słodszy od cukru, a więc aby uzyskać pożądaną słodycz trzeba go używać więcej. Maltitol spożyty w nadmiernej ilości może powodować skurcze żołądka i jelit, a tym samym prowadzić do biegunki. Nie należy przekraczać dziennej dawki wynoszącej 50 g na dzień. Dla osób na diecie keto zdecydowanie lepszym zamiennikiem białego cukru będzie erytrol.

Maltitol keto to substancja pojawiająca się często jako alternatywa dla zwykłego cukru. Jest produktem naturalnym, co sprawia, że jest zdecydowanie zdrowszy niż biały cukier. Choć jest całkowicie bezpieczny dla osób z cukrzycą, niestety zwolennicy diety keto nie powinni stosować tego produktu. Może on bowiem zaburzać proces ketozy, a także wywoływać uciążliwe dolegliwości ze strony układu pokarmowego.

Przeczytaj:  Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej – co warto wiedzieć?

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
olej z lnu

Olej z lnu – prozdrowotne właściwości i zastosowanie

Następny artykuł
ketony w moczu

Ketony w moczu – czy zawsze to objaw ketonurii?

Zobacz też