Mąka bez węglowodanów – produkty dozwolone na diecie keto

Mąka bez węglowodanów

W diecie keto należy unikać produktów, które zawierają węglowodany. Oznacza to, że nie można spożywać produktów zbożowych, w tym m.in. mąki. Dowiedz się jaka mąka bez węglowodanów jest dozwolona na diecie ketogenicznej.

Mąka pszenna to podstawowy produkt w kuchni. Ciężko wyobrazić sobie całkowite wykluczenie jej z diety. Osoby będące na diecie ketogenicznej chcąc uzyskać pozytywne rezultaty diety szukają odpowiedników białej mąki. Okazuje się, że mąka bez węglowodanów z powodzeniem zastępuje zwykłą, białą mąkę. Z czego powstają mąki bez węglowodanów?

Mąka bez węglowodanów – z czego powstaje?

Mąka stosowana jest w kuchni do wypieków, ale również służy do zagęszczania sosów, czy potraw smażonych, tj. placki. W jaki sposób zastąpić ten produkt w kuchni będąc na diecie keto? Najlepszym rozwiązaniem jest mąka bez węglowodanów, czyli taka która nie powstaje z żadnego rodzaju zboża. Mąki bez węglowodanów to przede wszystkim:

  • mąka migdałowa;
  • mąka kokosowa;
  • mąka z orzechów włoskich;
  • mąka z orzechów laskowych;
  • mąka z ciecierzycy;
  • mąka z nasion chia.

Te rodzaje mąk nie tylko nie zawierają węglowodanów, ale również są bogate w zdrowe tłuszcze i charakteryzują się niskim indeksem glikemicznym.

Mąka bez węglowodanów – mąka kokosowa

To najpopularniejszy rodzaj mąki bez węglowodanów. Powstaje jako uboczny produkt w czasie produkcji oleju i mleczka kokosowego. Ze względu na swój charakterystyczny smak doskonale nadaje się do deserów na słodko, ciast i ciasteczek. Pochłania w dużej ilości wilgoć, dlatego wszelkie wyroby z dodatkiem maki kokosowej są przez długi czas wilgotne i miękkie.

Mąka bez węglowodanów – mąka migdałowa

Mąka migdałowa powstaje w wyniku mielenia uprzednio blanszowanych migdałów. Jest bardzo zdrowa, zawiera liczne makro i mikroelementy. Sprawdza się w kuchni jako zamiennik mąki białej do pieczenia czy wyroby chleba.

Przeczytaj:  Cykliczna dieta ketogeniczna – zasady oraz zalety i wady diety

Mąka z orzechów włoskich

Pozyskuje się ją w wyniku mielenia częściowo odtłuczownych wcześniej orzechów włoskich. Warto ją stosować w połączeniu z innymi rodzajami mąk. Nadaje potrawom charakterystyczny smak i aromat. To cenne źródło kwasów omega-3 i omega-6.

Mąka z ciecierzycy

Mąka z ciecierzycy to prawdziwa skarbnica substancji odżywczych. Ta mąka bez węglowodanów zawiera sporo tłuszczu i białka, dlatego też jest polecana w czasie diety ketogenicznej. Oprócz tego jest bogata w wapń, potas, magnez czy sód. Może być stosowana do potraw tj. pizza, gofry czy naleśniki.

Mąki bez węglowodanów z powodzeniem są stosowane w kuchni do smażenia czy pieczenia. Są zdrowsze od maki białej, a potrawy z dodatkiem tego rodzaju mąki nabierają intensywniejszego smaku. Mogą być spożywane przez osoby stosujące dietę ketogeniczną, oraz inne diety niskowęglowodanowe.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
Przekąski bez węglowodanów

Przekąski bez węglowodanów – co jeść na diecie keto?

Następny artykuł
Węglowodany nieprzyswajalne

Węglowodany nieprzyswajalne i ich rola w organizmie

Zobacz też