Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej – co warto wiedzieć?

mąka kokosowa w diecie ketogenicznej

Aby utrzymać w organizmie stan ketozy należy spożywać odpowiednie produkty. Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej jest wskazana ze względu na spora zawartość tłuszczu. Poznaj zalety stosowania tego rodzaju mąki.

Spożycie dużej ilości tłuszczów połączone z eliminacją z diety węglowodanów i ograniczeniem białek, wprowadza organizm w stan ketozy. Dzięki niemu organizm wykorzystuje jako energię nadwyżki tłuszczu. Utrzymanie prawidłowej diety wymaga wiedzy i spożywania jedynie określonych produktów. Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej z powodzeniem zastępuje tradycyjne mąki węglowodanowe.

Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej – dlaczego warto?

Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej zapewnia wysoką zawartość tłuszczów. Jest ona bowiem bogatym źródłem wysokiej jakości tłuszczów, które są wskazane do utrzymania stanu ketozy. Bogactwo średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych i błonnika zapewnia na długo uczucie sytości.Mąka zawiera również bogactwo witamin z grupy B, a także witaminę A i C.Oprócz tego dostarcza niezbędnych minerałów tj. selen, magnez, fosfor, żelazo i wapń.

Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej – indeks glikemiczny

Mąka kokosowa zawiera niewielka zawartość węglowodanów, na korzyść tłuszczów. To sprawia, że jest produktem o niskim stężeniu Ig. Oznacza to, że nie podnosi poziomu glikemii we krwi nagle, tak jak ma to miejsce po spożyciu mąk glutenowych. Jest więc uważana za produkt o niskim indeksie glikemicznym, wskazanym dla osób z cukrzycą, czy stosujących różnego rodzaju diety.

 Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej – jak stosować?

Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej sprawdzi się do różnego rodzaju potraw na słodko. Można ją stosować jako dodatek do deserów, naleśników czy gofrów. Nie sprawdzi się jednak do gotowania, czy robienia ciasta na pierogi. Ma zupełnie inną strukturę niż mąka pszenna, dlatego nie stanowi dobrego spoiwa. Warto pamiętać, że mąka kokosowa wiąże wodę lepiej niż inne mąki. Jedna porcja mąki pszennej odpowiada ⅓ porcji mąki kokosowej.

Przeczytaj:  Ketony w moczu – czy zawsze to objaw ketonurii?

Mąka kokosowa w diecie ketogenicznej może stanowić zamiennik innego rodzaju mąk. Wysoka zawartość tłuszczu i błonnika sprawia, że przyczynia się w znacznym stopniu do zmniejszenia uczucia głodu. Ma specyficzny, słodkawy smak, dlatego najlepiej dodawać ją w połączeniu z innymi mąkami. Jest produktem bezglutenowym, o niskim indeksie glikemicznym. Nie jest produktem powszechnie dostępnym, a zakupu najlepiej dokonać w sklepie z żywnością ekologiczną lub w sklepach internetowych.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
Miód w diecie ketogenicznej

Miód w diecie ketogenicznej – czy jest dozwolony?

Następny artykuł
czy można jeść majonez na diecie keto

Czy można jeść majonez na diecie keto? Jaki rodzaj wybrać?

Zobacz też