Czym jest stan ketozy? – wpływ na organizm

l4 ketoza

Warto wiedzieć czym jest stan ketozy – wpływ na organizm bywa różny zależnie od indywidualnych cech konkretnego człowieka. Ogólnie ketoza jest stanem, w którym organizm zaczyna pobierać energię z tłuszczu, a nie z glukozy. Co jeszcze trzeba wiedzieć?

Stan ketozy – wpływ na organizm

Na czym polega stan ketozy – wpływ na organizm przeważnie przebiega podobnie. W wątrobie dochodzi do produkcji ciał ketonowych, które zmniejszają poziom insuliny. A to powoduje, że organizm pobiera energię z tłuszczu, który był zgromadzony w komórkach ciała.

Dzięki temu właśnie stan ketozy jest dobry podczas odchudzania. Trzeba jednak liczyć się z tym, że poza spadkiem kilogramów w organizmie dochodzi także do innych zmian. U niektórych osób może nawet wystąpić gorsze samopoczucie. Jeżeli czujesz się naprawdę źle i wiesz, że nie dasz rady pracować, weź e -zwolnienie online i w spokoju wracaj do dobrego samopoczucia.

Jak wprowadzić organizm w stan ketozy – wpływ na organizm

Przeważnie wybiera się dietę ketogeniczną, która pozwala na wprowadzenie organizmu w stan ketozy – wpływ na organizm pozwala na zredukowanie masy ciała. Jednak często jest też wybierana przez osoby, które chorują na padaczkę.

Główną zasadą tej diety jest zmniejszenie ilości produktów, które zawierają węglowodany. Zastępuje się w dużej mierze tłuszczami. Nie można jednak robić tego z dnia na dzień. Organizm potrzebuje czasu, by przejść w stan ketozy.

Czasami pojawia się pytanie: czy można wziąć L4 online w przypadku złego samopoczucia?? Jak w przypadku innych diet raczej nie można liczyć na zwolnienie lekarskiego na czas wprowadzania nowych zwyczajów żywieniowych. Dlatego tym bardziej trzeba liczyć się z tym, by swoje nawyki zmieniać stopniowo, dzięki czemu organizm będzie mógł się przyzwyczaić do zmiany.

Przeczytaj:  Makijaż a trening – czy warto malować się na siłownię? Jaki make-up jest zalecany?

Przeważnie potrzeba 30 dni, by organizm mógł przyzwyczaić się do zmian. Trzeba jednak to tego zawsze podchodzić indywidualnie. Najbardziej wpływa na to ogólny tryb życia danego człowieka.

Stan ketozy – wpływ na organizm i jego objawy

Dla organizmu nie jest obojętny stan ketozy – wpływ na organizm przeważnie objawia się następująco:

  • Mniejszy poziom cukru we krwi – stan ketozy po prostu polega na zmniejszeniu cukru w organizmie. Dzięki temu zwiększa się poziom ciał ketonowych, a organizm pobiera energię z tłuszczów. Przeważnie powinno być ich mniej niż 0,5-3 mmol/l.
  • Nieświeży oddech – jego główną przyczyna jest większa ilość ketonów. W normalnym stanie są one wydalane razem z moczem. Jednak ich nadmiar powoduje nieprzyjemny posmak w ustach i nieświeży oddech. Warto w tym czasie częściej myć zęby i używać płynów do płukania ust.
  • Problemy z trawieniem – często podczas stanu ketozy może dochodzić do zaparć i biegunek, dlatego poleca się w tym czasie zwiększyć spożycie produktów bogatych w błonnik. Z tego też powodu zaleca się korzystać z konsultacji z dietetykiem przed rozpoczęciem diety ketogenicznej. Pozwoli to na uniknięcie wielu nieprzyjemnych objawów.
  • Gorsza kondycja – podczas korzystania z diety ketogenicznej człowiek ma o wiele mniej energii. Dlatego szczególnie podczas wykonywania prac fizycznych pojawia się pytanie: czy lekarz wystawi L4? Trzeba liczyć się jednak z tym, że może okazać się to niemożliwe. Dlatego podjęcie się tej diety powinno być dobrze przemyślane.
  • Bezsenność – nawet na sen może wpłynąć stan ketozy – wpływ na organizm jest szczególnie widoczny u osób, które dopiero rozpoczynają dietę lub korzystają z niej po raz pierwszy. Takie osoby wybudzają się w nocy oraz mają problemy z zasypianiem.

Stan ketozy – wpływ na organizm i kiedy nie warto z niej korzystać?

Trzeba zauważyć, że dieta ketogeniczna ma swoje zalety. Jednak w niektórych przypadkach lepiej z niej nie korzystać. Nie każdemu bowiem służy stan ketozy – wpływ na organizm może być negatywny w przypadku osób, które mają problemy z wątrobą, trzustką czy nerkami. Jeśli nie działają one dobrze, lepiej zrezygnować z tego typu diety.

Przeczytaj:  Granole – przepis na domowe płatki śniadaniowe

Ponadto niewskazane jest przejście na dietę keto, gdy występują:

  • Zaburzenia metaboliczne
  • Kwasica organiczna
  • Cukrzyca
  • Polifiria
  • Kamica nerkowa
  • Schorzenia wątroby
  • Choroby dróg żółciowych
  • Hipoglikemia

W takich sytuacjach warto zawczasu skonsultować się z lekarzem i dietetykiem.

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
olej z konopii siewnej

Olej z konopii siewnej – właściwości i zastosowanie. Kiedy stosować konopie i na czym polega ich skuteczność?

Następny artykuł
paski ketonowe

Czym są paski ketonowe i jak wykonywać pomiary ciał ketonowych

Zobacz też