Dieta ketogeniczna dla kobiet – co warto wiedzieć?

dieta ketogeniczna dla kobiet

Czy dieta ketogeniczna dla kobiet jest tak samo skuteczna, jak dla mężczyzn? Czy kobiety mogą stosować zasady diety wysokotłuszczowej w każdym momencie życia – także podczas ciąży, karmienia piersią albo menopauzy? Sprawdź nasze odpowiedzi!

Zastanawiasz się, czy dieta ketogeniczna dla kobiet wygląda dokładnie tak samo, jak dla mężczyzn? Już nie musisz! Odpowiadamy i wyjaśniamy istotne kwestie!

Dieta ketogeniczna dla kobiet – najważniejsze informacje

Czy dieta ketogeniczna dla kobiet jest równie wskazana, jak dla mężczyzn? Przez wiele lat nie można było tego jednoznacznie stwierdzić. Dlaczego? W przeprowadzanych badaniach skupiano się głównie na ocenie spadku masy ciała i zmiany nawyków żywieniowych mężczyzn. Z czasem jednak badacze szerzej podeszli do kwestii diety ketogenicznej i zaczęli badać jej wpływ również na kobiecy organizm.

Dziś więc można bez wahania odpowiedzieć, że dieta ketogeniczna dla kobiet jest tak samo zalecana i skuteczna jak dla mężczyzn! Nie zaburza ona gospodarki hormonalnej kobiecego organizmu i nie wpływa negatywnie na samopoczucie. Przeciwnie! Stosowanie diety wysokotłuszczowej pozwala w krótkim czasie pozbyć się nadwagi. Co więcej, dieta ketogeniczna zmniejsza częstotliwość występowania uporczywych wzdęć i zaparć, z którymi kobiety borykają się częściej niż mężczyźni. A to wpływa dodatkowo na poprawę ich sylwetki i wygląd okolic brzucha.

Wiele kobiet po przejściu na dietę ketogeniczną zauważa także, że ma więcej energii, a ich samopoczucie jest lepsze niż wcześniej.

Czy kobiety mogą przejść na dietę ketogeniczną w każdej chwili?

Czy wszystkie kobiety, zawsze mogą przejść na dietę ketogeniczną? Nie ma jednoznacznych dowodów, które bezwzględnie by tego zakazywały. Uznaje się jednak, że szczególną ostrożność powinny zachować kobiety w okresie ciąży i karmienia piersią.

Przeczytaj:  Dieta ketogeniczna: produkty zakazane i polecane do spożycia

Lekarze i dietetycy sugerują też, aby z diety wysokotłuszczowej zrezygnowały kobiety ze zdiagnozowanymi chorobami trzustki, wątroby i nerek. Przeciwwskazaniem będą także choroby powodujące zaburzenia metabolizmu tłuszczów, choroby układu sercowo-naczyniowego i porfiria.

Dieta ketogeniczna dla kobiet – o czym trzeba pamiętać?

Podstawowe zasady diety ketogenicznej dotyczą wszystkich osób, które zdecydują się na właśnie ten sposób odżywiania – niezależnie od płci. O czym nie wolno zapomnieć? 

Przede wszystkim istotne są proporcje makroskładników. Tłuszcze powinny stanowić ok. 80-90% wartości wszystkich posiłków! Ważne jest przy tym, aby były to tłuszcze różnorodne – nie tylko te łatwo dostępne, pochodzenia zwierzęcego. Co więc warto jeść? W diecie wysokotłuszczowej nie może zabraknąć mięsa, orzechów, migdałów, tłustych ryb i owoców morza oraz olejów roślinnych.

Ważne jest także wypijanie dużej ilości wody. Pozytywnie wpływa to m.in. na pracę jelit.

Zastanawiasz się, czy przejść na dietę wysokotłuszczową? Czy dieta ketogeniczna dla kobiet to dobry pomysł? Oczywiście! Jeśli tylko nie ma przeciwwskazań zdrowotnych, nie wahaj się spróbować! Efekty, spadek masy ciała i lepsze samopoczucie, szybko pozytywnie Cię zaskoczą!

Powiązane:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni artykuł
dieta ketogeniczna a alkohol

Alkohol na keto – czy można pić na diecie ketogenicznej?

Następny artykuł
dieta ketogeniczna a cukrzyca

Dieta ketogeniczna a cukrzyca typu 2 – najważniejsze informacje

Zobacz też